Кожен онлайн-магазин може розвиватися в одному з двох напрямків: будувати власний склад або звернутися до оператора логістичних послуг. Перший варіант підходить тільки великим компаніям, фінансовий оборот яких дозволяє оплачувати будівництво або оренду складу, найм персоналу, закупівлю обладнання та інші процеси. Другий спосіб підходить малому та середньому бізнесу. Але деякі великі компанії також зацікавлені в аутсорсингу логістики, оскільки це допомагає вивільняти значні ресурси. Поговоримо про переваги та особливості складської логістики для онлайн-бізнесу.

Логістичні послуги на аутсорсі: основні можливості

Оператори складських послуг можуть виконувати такі завдання для інтернет-магазинів:

  1. Приймати товари та зберігати їх на складі.
  2. Комплектувати та упаковувати замовлення перед відправкою клієнтам.
  3. Організувати доставку (адресну або до пункту видачі).
  4. Приймати оплату від клієнтів та передавати кошти партнерам.

Логістичний сервіс NeLS забезпечує весь список послуг для веб-сайтів категорії ecommerce. Передавши логістику на аутсорсинг, компанія може працювати у комфортному форматі, заощаджуючи кошти та займаючись своєю безпосередньою роботою. Партнери сервісу отримують такі переваги:

  • оптимізація витрат: оптимальний тариф замість значних фінансових вкладень у будівництво чи оренду складу;
  • дистанційне керування процесами. Власнику інтернет-магазину не потрібно їздити на склад;
  • актуальні дані про залишки продукції, оборот, рух;
  • матеріальна відповідальність за товар та гарантії від логістичного оператора;
  • зручні опції для покупців: можна забрати продукцію самостійно в точці видачі або замовити адресну доставку по Києву та передмісті;
  • гнучкість: оператор швидко реагує потреби у розширенні чи звуженні складського простору кожному за партнера;
  • швидка передача коштів за замовлення від клієнтів партнерам;
  • прозорий документообіг та повна звітність.

Міфи про фулфілмент

Фулфілмент, простими словами, це комплекс послуг, необхідних для обробки та доставки замовлення покупцю. Якщо інтернет-магазин укладає угоду з логістичним оператором, він передає більшу частину фулфілменту партнеру. Це дуже зручний формат співробітництва, який вирішує більшість проблем для онлайн-бізнесу. Незважаючи на це, в галузі існує кілька стійких міфів про послугу. Наприклад:

  • складська логістика на аутсорсингу підходить лише для великих інтернет-магазинів. Насправді її не можна обмежувати. Наприклад, компанія NeLS співпрацює і з компаніями-початківцями з умовним одним продажем на місяць, і з великими рітейлерами;
  • фулфілмент на аутсорсингу - "дороге задоволення". Насправді все інакше. Все залежить від потреб компанії. Чим більший оборот бізнесу, тим дешевшим йому обходяться складські та логістичні послуги.

Як працюють логістичні оператори: поширені схеми

Відразу варто зазначити, що не існує єдиного формату співпраці фулфілмент-компанії та інтернет-магазинів. Ця взаємодія гнучка, і залежить від потреб та можливостей кожної із сторін. Ось кілька прикладів:

  1. Оператор забирає товар із особового складу інтернет-магазину та доставляє його замовнику. Додаткові послуги: проміжне зберігання, комплектація, упаковка.
  2. Інтернет-магазин за допомогою власного транспорту доставляє товар на склад партнера та передає на відповідальне зберігання. Якщо надходить замовлення, оператор комплектує його та доставляє покупцю;
  3. Оператор складських послуг забирає товар від постачальника або виробника, зберігає на своєму складі, комплектує замовлення та займається їх доставкою.

Будь-які послуги можна додати до цього ланцюжка або навпаки — виключити. Партнери, які працюють на умовах аутсорсингу, досить гнучко реагують на такі умови.

Як вибрати оператора логістичних послуг?

На ринку Києва працює кілька десятків компаній із послугами різного рівня та якості. Тому при виборі потенційного партнера слід враховувати декілька критеріїв:

  • швидкість роботи кур'єрів Наприклад, NeLS забезпечує доставку "день на день";
  • тарифна політика Оптимальний варіант - гнучка вартість залежно від замовлених послуг та обсягів зберігання;
  • Географія доставки. Якщо більшість клієнтів інтернет-магазину сконцентровано у столиці, достатньо, щоб оператор покривав Київ та найближче передмістя;
  • можливість прийому платежів від клієнтів. Оплата після отримання – досі найпопулярніший формат серед клієнтів інтернет-магазинів. Тому важливо знайти оператора, який готовий до роботи з фінансами покупців.

Логістика на аутсорсингу - найбільш прийнятний варіант для більшості інтернет-магазинів, оскільки він забезпечує економію коштів, вирішує проблему зберігання та доставки та дозволяє бізнесу концентруватися на своїх головних завданнях.